Ydelser

Lean Facilitator tilbyder en række forskellige ydelser, der er inspireret af Lean metoder og principper for hvordan, man bedst samarbejder i teams og leder teams. Der er flere konkrete løsninger, der hjælper med at forbedre styringen, overblikket og samarbejdet. Ofte vil løsningen indbefatte en teamtavle og/eller ledelsestavle.

Procesforbedringer har til formål at gøre hverdagen lettere, forbedre kundeoplevelsen og nedbringer fejl. Der er flere konkrete løsninger, der kan forbedre interne processer og lette dagligdagen. Procesforbedringer tager udgangspunkt i en kortlægning af nuværende processer og ideer til, hvordan processerne kan forbedres. Ændringer gennemføres ved at beslutte, hvordan den ny og bedre standard skal se ud.

Ofte vil det være hensigtsmæssigt at kombinere forbedringer i styring med procesforbedringer.

Der en række andre ydelser, der ikke falder i de to førstnævnte kategorier, men som eventuelt vil kunne indgå som andre løsninger. Det handler bl.a. om forandringsledelse, målstyring og udvikling af teamet.

Lean Facilitator bidrager gerne med et indledende driftstjek – en temperaturmåling af ledelsen, teamet og driften, før det besluttes, hvad et konkret forløb skal indeholde. Ligeledes giver jeg gerne uafhængig sparring på nuværende driftssituation.